We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Begrijpend lezen onzin?

Home Forums Boekenpraat Begrijpend lezen onzin?

Dit onderwerp bevat 1 reactie, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Mike Nuijs MikeNuijs 7 maanden, 2 weken geleden.

• Auteur

Vorige week verscheen er een opiniestuk van Liesbet van Oosten op Trouw.nl Daarin schreef ze over het feit dat begrijpend lezen achterhaald is. Veel ouders stonden direct op hun achterste benen en schreeuwden om het hardst dat ze het daar absoluut niet mee eens waren.

Ik heb ruim 2 jaar ‘leesles’ gegeven aan kinderen op een school in Rotterdam Zuid en mijn ervaring is dat je op sommige scholen niet genoeg les in dat vak kunt geven. Ik merkte namelijk dat er thuis helemaal geen aandacht was voor (Nederlandse) boeken waardoor de achterstand alleen maar groter en groter werd.

Daarentegen heb ik nog geen kinderen en weet ik niet hoe zij het zelf ervaren. Daarom ben ik erg benieuwd naar jouw mening. Hoe sta jij tegenover begrijpend lezen?

Link naar artikel: http://www.trouw.nl/tr/nl/4328/Opinie/article/detail/4428779/2016/12/06/Begrijpend-lezen-is-een-achterhaald-vak.dhtml

Mike Nuijs
    MikeNuijs
    Bijdrager

Nou die kinderen van mij kregen boeken mee naar huis uit het jaar 0. Oud Nederlands waar zelfs ik over na moest denken. Ik vond het niet gek dat ze het verhaal niet begrepen.

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Yes No