We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Ga jij het boek van Thomas Dekker lezen?

Home Forums Boekenpraat Ga jij het boek van Thomas Dekker lezen?

Dit onderwerp bevat 6 reacties, heeft 4 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Gabriella Van Rosmalen Gabriella van Rosmalen 10 maanden, 1 week geleden.

• Auteur

Is Thomas Dekker te ver gegaan of is het juist een verfrissende biografie?

Zelf ben ik gek op sportboeken. ‘Kieft’, ‘Gijp’, ‘Ik, Zlatan’, ik heb ze allemaal gelezen. Ook de biografie van Thomas Dekker, geschreven door Thijs Zonneveld, staat op mijn ‘To Read List’. Bij jou ook? Of vind je dat hij veel te ver is gegaan?

Xaviera Ringeling
    Xaviera Ringeling
    Sleutelbeheerder

Ik had er dus nog niet van gehoord, maar ik vind de beschrijving wel heel erg prikkelend en mysterieus:

Thomas Dekker (1984) heeft genoeg van de leugens. Zijn echte verhaal is nog nooit verteld. De waarheid met al zijn slechte lelijke kanten moet maar eens naar buiten. De schaamte heeft het altijd gewonnen van de last die de kroonprins van het Nederlandse wielrennen met zich heeft meegedragen. Maar nu is er niets meer te verliezen.

Mss moet ik het lezen nu 🙂

Mieke Van Meer
    Mieke van Meer
    Bijdrager

Ik weet het niet hoor. Ben bang dat de charme van het stoempen over de kasseien, het afzien op de flanken van een Franse col en de gekte van een massasprint dan voorgoed verloren gaat. Denk dat we af moeten van het idee dat sporters (en dus ook de wielrenners) allemaal brave jongens en meisjes zijn die hun gezondheid en de sport op 1 stellen.

Uit het boek en de interviews begrijp ik dat het stoempen nog wel voorkomt, Mieke. Alleen dan niet altijd meer over de kasseien 🙂 Maar je hebt wel gelijk. Ik dacht ook altijd dat wielrennen was voor echte sportfanaten. Die deden vast niet van die gekke dingen als voetballers. Dat blijkt dus niet helemaal waar.

Het is heel erg seks, drugs en geroddel, Xaviera. Veel fietsen zal je er niet in terug vinden denk ik.

Guy Doms
    Guy Doms
    Bijdrager

De twijfel slaat toe: lezen of niet lezen… Ik weet best wat er in het wielerwereldje gebeurt. Daarvoor hoef ik dit boek niet te lezen. Toch ben ik benieuwd wat er dit keer werd neergeschreven, omdat Thomas Dekker blijkbaar heel open over zijn leventje als wielrenner heeft verteld. Heb het interview op NPO Radio 1 beluisterd. Thomas Dekker, journalist Thijs Zonneveld (auteur van Dekker’s biografie) en oud-wielrenner commentator Danny Nelissen. Dit was best heftig… Toch maar bestellen en gaan lezen?

Lastige keuze, Guy. Mocht je het toch gaan lezen, dan moet je hier maar laten weten wat je ervan vond. Ik ben erg benieuwd!

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Yes No